Klientas teisus tik tada, kai tai įrodo teisme?

Ūkininkas Zigmas Jovaišas dėl nekokybiško šio traktoriaus remonto ketina kreiptis į teismą.

Gerai žinomas „kiaulystės dėsnis“ nebūtų taip vadinamas, jeigu nesuveiktų būtent tada, kai mažiausiai reikia… Per patį darbymetį sugedusi technika – ne naujiena ir Raseinių r. Paliepių sen. ūkininkaujančiam Zigmui Jovaišui. Sugedo – reikia taisyti. Tačiau pernai gegužės pradžioje pradėto remontuoti traktoriaus nei vasaros, nei rudens darbų įkarštis nematė – ūkininkas jį teatgavo šiemet, sausio pradžioje, turėjęs nemenkų išlaidų ne tik papildomai technikai samdyti, bet ir verčiamas dukart mokėti už to paties gedimo taisymą.

Skelbimas rastas laikraštyje
Mišraus 230 ha augalininkystės ir gyvulininkystės ūkio darbų įkarštyje iš rikiuotės išėjęs traktorius – rimta problema. Todėl Z. Jovaišas iškart ėmėsi ieškoti pagalbos sugedusiai greičių dėžei remontuoti. Deja, firmos, iš kurios prieš 8 metus traktorius įsigytas, atstovai dėl užsakymų gausos greitai padėti negalėjo, tad ūkininkui teko ieškoti kitų teikiančiųjų remonto paslaugas. „Kadangi prenumeruoju „Ūkininko patarėją“, tad čia pirmiausia skelbimų ir ieškojau, – pasakoja Z. Jovaišas. – Suradau, paskambinau, susitariau – firmos „Skorpionas 7“ vadovas pažadėjo traktorių suremontuoti per dvi savaites.“

Dvi savaitės truko septynis mėnesius
Praėjusių metų gegužės 10 d. sugedęs traktorius buvo pristatytas į Panevėžyje įsikūrusios traktorių bei kitos žemės ūkio, miško, statybos, sodo technikos remonto firmos kiemą. „Tiesa, nuvežus susidarė nekoks įspūdis: pastatas apšiuręs, dirbtuvės apleistos, remontininkai be jokios specialios aprangos…, – prisimena ūkininkas. – Tačiau kartu atvykęs žentas lyg ir nuramino, sako, nesvarbu, kokia aplinka, juk pataisys, jeigu imasi…“ „Skorpionui 7“ palikęs traktorių, paties direktoriaus Valentino Šakio patikintas, jog po poros savaičių technika bus sutvarkyta, Z. Jovaišas nuolat domėjosi, kaip sekasi remonto darbai. „Skambinau po savaitės, sužinojau, kad išardę pamatė, jog keistinas pavarų dėžės korpusas, tik reikia jį surasti. Aš skambinėjau po 2–3 kartus per savaitę, vis tos pavarų dėžės ieškojo, vis žadėjo, kad traktorius bus remontuotas tai antradienį, tai šeštadienį, tai trečiadienį…“
Galų gale po trijų mėnesių traktorius ūkininkui atiduotas. Rugpjūtį pradėjo vežti grūdus – hidraulinė sistema nebeveikia. Tąkart iškviesti „Skorpiono 7“ remontininkai gedimą pašalino, tačiau penktą arimo darbų dieną vėl pavarų dėžė – tas pats gedimas. Pasak ūkininko, žodinę garantiją po pirmojo taisymo davę remontininkai atvyko, tačiau sutaisyti vietoje nesiėmė, teko traktorių vėl gabenti į „Skorpioną 7“. „Pats V. Šakys tvirtino, kad tuoj pataisysiąs. O tas „tuoj“ užtruko net keturis mėnesius, – sako Z. Jovaišas. – Tik sausio 2 dieną traktorius mano kieme teatsirado. Ir vėl iš manęs reikalauja pinigų – už tą antrąjį, garantiniu laikomą remontą priskaičiavo daugiau kaip 2000 Eur…“

Nesutarimai virto konfliktu
Z. Jovaišas suskaičiavo, jog visa traktoriaus remonto istorija jam kainavo 8800 Eur. Nuvykęs kartu su žentu į „Skorpiono 7“ dirbtuves, ūkininkas atsisakė mokėti už antrą kartą atliktą remontą, motyvuodamas, jog tai garantijos po pirmojo remonto dalis. „Kai V. Šakiui pasakiau, kad aš tos antrosios sąskaitos nemokėsiu, kad teismo keliu aiškinsimės, jis mane puolė, griebė už atlapų, – piktinasi ūkininkas. – Specialiai tokiai situacijai pasiruošęs buvo, du savo darbininkus pasikvietęs.“
Įsiplieskęs konfliktas baigėsi policijos iškvietimu, ūkininko žento pareiškimu apie užpuolimą, papildytu įvykio vietoje mobiliuoju telefonu darytomis nuotraukomis. „Tada V. Šakys ėmė tvirtinti, kad tai aš jį puoliau, – pasakoja Z. Jovaišas. – Ir liudininkais nurodė tuos savo darbininkus, kurie nuo jo priklausomi.“

Abu teisūs, abu nukentėję
„Noriu paviešinti šią istoriją, kad žmonės neužkibtų ant tokių melagių ir neprofesionalų, – sako Z. Jovaišas. – Net septynis mėnesius laikė traktorių, klaiku. Darbymetis spaudžia, technikos reikia kaip įmanoma greičiau, tai jie ir naudojasi tuo. Bet kad firmos vadovas klientus imtų pulti…“ Pasak ūkininko, per tą laiką teko jam remontuoti kitą turimą traktorių, sugedusį panašiu metu. Kreipėsi į kitą firmą, po sutartų dviejų savaičių atgavo suremontuotą techniką, apmokėjo sąskaitą, kurioje įrašytos visos pakeistos detalės, atlikti darbai ir pan. „Visos detalės pristatytos fabrikinėse pakuotėse, sąskaita pateikta tvarkingai, – lygina ūkininkas. – O „Skorpiono 7“ sąskaitoje tėra įrašas „traktoriaus remontas su dalimis“ ir kaina…“
Z. Jovaišas ketina dėl tokio aptarnavimo kreiptis į teismą. Tą patį „Ūkininko patarėjui“ tvirtina ir „Skorpiono 7“ vadovas V. Šakys, traktorių remontu užsiimantis 4 metus. „Pirmą kartą Z. Jovaišo traktoriaus pavarų dėžės remontas užsitęsė, nes teko ieškoti naujo korpuso jai pakeisti, – pasakoja jis. – O antrasis gedimas įvyko dėl technikos nepriežiūros: kažkoks prie traktoriaus naudojamas padargas leido tepalus, dėl jų trūkumo detalės ir buvo paveiktos.“ Pasak V. Šakio, klientas jį kaltina pats būdamas kaltas – dėl atsisakymo mokėti už padarytą darbą ir dėl policijos užfiksuoto konflikto dirbtuvių kieme.
Atrodo, kad frazė „klientas visada teisus“ šioje užsitęsusioje istorijoje prasmės jau nebeturi. Teisūs jaučiasi abu: ir klientas, ir paslaugos pardavėjas. Ir abu nukentėję.

Gintarė VAICIEKAVIČIŪTĖ
„ŪP“ korespondentė

Zigmo Jovaišo asmeninė nuotrauka

UP Peržiūrėti visą numerį galite ČIA.