VVTAT nustatė, kad skleidžiamoje CBD produktų, kurie yra pristatomi kaip kosmetikos gaminiai, reklamoje naudojami teiginiai, neatitinkantys kosmetikos gaminio apibrėžimo – gydo nuo vėžio, gali padėti palengvinti įvairius simptomus, tokius kaip skausmas, stresas ir nerimas, padidinti koncentraciją ir pagerinti miego kokybę, sumažinti odos uždegimą, kurį sukelia spuogai, psoriazė, egzema ir pan.
Tyrimai pradėti esant pagrindui įtarti galimus pažeidimus, tačiau tik atlikus tyrimus bus nustatyta, ar buvo pažeistas įstatymas.
VVTAT atkreipia dėmesį, kad CBD nėra vaistai, todėl maisto, maisto papildų, kosmetikos reklamoje yra draudžiama nurodyti, jog šie produktai pasižymi gydomosiomis ar ligų profilaktinėmis savybėmis.
Kosmetikos gaminiai su CBD privalo būti notifikuoti CPNP portale, turi būti skirti tik išoriniam naudojimui ir gali būti reklamuojami nurodant tik kosmetines tokių gaminių savybes. Jei CBD produktus pardavėjai siūlo kaip kosmetikos produktus, tačiau jie yra vartojami kaip maisto papildai, tai gali turėti ir nesąžiningos komercinės veiklos požymių.
Kiekviena reklamoje nurodyta savybė turi būti teisinga, o, prireikus reklamos skleidėjas privalės pagrįsti tokio reklaminio teiginio teisingumą: atliktais tyrimais, dokumentais ir pan.
LR reklamos įstatymo 24 str. numato, kad už šio įstatymo pažeidimą ir/ar nesąžiningą komercinę veiklą gali būti skiriama bauda iki 100 000 Eur, bet ne daugiau nei 3 procentų jų metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais.
Pasak VVTAT, dažniausiai pasitaikantys CBD reklaminiai teiginiai (apie aliejų, kremą, lašiukus, kapsules su CBD), pažeidžiantys teisės aktų nuostatas, yra šie: gerina savijautą, ramina, padeda kovoti su stresu, mažina nerimą, depresiją, apsaugo nervų sistemą, gydo nervų ligas. pašalina nuovargio jausmą.
Kiti teisės aktų nuostatas pažeidžiantys teiginiai:
VVTAT informacija